Är e-handel något för dig? Absolut!

PaketÄr du en av de många småföretagare i Sverige som ännu inte hoppat på e-handelståget? Ta det lugnt, det är helt normalt! Kanske tycker du att det hela verkar krångligt och hur ska du ha tid med att dra igång allt? Hur vet du att det kommer att fungera och att det inte blir en belastning och kostnad istället för en boost i försäljningen? Hur ska du överhuvudtaget kunna synas ute på webben bland alla andra mer insatta och erfarna aktörer?

Det är dessa och många fler frågor som jag kommer försöka svara på genom mina inlägg här på bloggen. Om du redan driver en fungerande e-handelssajt kommer mycket av innehållet vara självklart, jag inriktar mig främst åt de företag som ska ta sina första steg att lägga ut sin försäljning på webben. Bloggens syfte är att ge råd och visa hur småföretagare kan lyfta sin verksamhet till annars ouppnåeliga nivåer och kanske bredda sin verksamhet. Min inlägg kommer ligga på en realistisk nivå för en så bred publik som möjligt.

Någon sa att man ska vara försiktig med vem man tar råd ifrån, så jag vill berätta lite kort om mig själv. Jag har arbetat med webben sedan 1999 då jag satt i småländska skogarna och digitaliserade musikoch livestreamade från Hultsfredsfestivalen. Vi var något av pionjärer i området och långt före vår tid. Under åren har jag utvecklat såväl inter- som intranät för företag exempelvis Tetra Pak och olika kommuner. Nu senast har jag arbetat som teknisk chef på Odla.nu där jag var projektledare för sajten och utvecklare för shoppen. Jag är väl insatt i både de tekniska delarna såväl som packning, logistik (Odla.nu säljer levande växter, eller som Posten uttryckte det; ”en logistisk mardröm!”) och kundtjänst.

Det är denna kunskap jag vill koka ner till ett antal inlägg på bloggen för att hjälpa er att våga komma igång med webbförsäljning!

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

16 − sexton =