Less is more – mer fokus med färre varor

Som nystartad e-handlare bör man se över sitt sortiment och ta sig en funderare över vilka produkter man ska lägga ut på webben. Även om du har en grymt bra automatiserad process att spamma ut tusentals produkter i Magento, kommer du ha tid att skapa ett intressant och säljande, SEO-vänligt innehåll för varje produkt?

Självklart kommer du i långa loppet vilja lägga upp allt du har tillgängligt (eller inte…) men till en början utmanar jag dig att tänka utanför boxen och skapa unikt innehåll för en handfull produkter, få dem att kännas exklusiva och sälja via erbjudande. Kanske till och med tidsbegränsade. Jag tipsar alltid nya e-handlare att inte skilja en e-butik mot en fysisk butik. Vad är det första kunden ska se och uppleva när han kliver in genom dörren efter att kanske ha fönstershoppat i en halvtimme. Med all sannolikhet vill kunden ha snabba erbjudanden som kan leda till snabbt avslut men med ett löfte om merförsäljning när de väl hamnat i kassan.

Fånga upp e-postadressen så har du senare världens möjlighet att få en återkommande kund när du kan erbjuda mer.

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

ett + 16 =